۲۵ اسفند ۱۳۸۶

نيش

ديشب تمام شب من و چون وچرا با يار بود
اين سينه غمبار من وان حضرت غمخوار بود

می گفتم و پر می زدم گرد حريم گرم او
از تيغ چشمان حسود، شب تا سحر اخبار بود

خون می چكيد از قامتم، تا زخم دل سر باز كرد
اين قلب خونين من و دست طبيب در كار بود

اندوه بی پايان من تا بيكران پرواز كرد
تا خود بگويد با خدا از هر چه نيش مار بود

گفتم تو می دانی كه من، مانند كفتر ساده ام
اين سادگی آيا مرا يك جرم لا انكار بود؟

در بزم شام شعر من شمع و گل و پروانه نيست
هم صحبت اسرار من يك روبه مكار بود

حالا كه زهر كاری اش الماس جانم آب كرد
رفتم به خواب و بر لبم اين بيت من تكرار بود

آری چه آسان می توان تير از كمان آزاد كرد
اما دل رنجيده را مرهم بسی دشوار بود




ناهيد صابری
تاريخ : ۱۳۸۶/۱۲/۲۳

۹ نظر:

ناشناس گفت...

شما شعر خوب میگید...آفرین ...

ناشناس گفت...

ممنونم آقا فهيم!

ناشناس گفت...

ba harfhayat movafesham
amma man dar she`r bishtar ghasde neshan dadane teyye yek masire erfani ra dashtam
az pastio kesafat be khodao haghighat
va eshghe majazi in vasat 2 ma`na darad
1- rahe residan be eshghe haghighi
2- ellate be samte pasti raftano naboodie raavi
ke man mikhastam har 2 ma`na
ba vojoode kamelan mottezad boodan resande shavad
omidvaram dar forsati monasebtar bishtar beharfim
baz ham
mamnoon az lotfe besyaretan
va be omide roozhayi behtar
Dr. Seyyed Mehdi Mousavi

ناشناس گفت...

Manoonam aghaye Dr ke vaght gozashtid va webloge mano khoondid va man ro dar morede shere jadidetoon roshan kardid. baz ham mamnoon

Mohammad گفت...

سلام ناهید خانم،
خیلی خوشحالم که با شخصی تحصیل کرده و ادیب آشنا شدم. واقعا این استعداد شعرگفتن جای تحسین دارد. البته من خودم خیلی به این زمینه علاقه دارم اما دریغا که استعدادی یافت می نشود.

سلام خوبی را در کنار خانواده محترمتان آرزومندم.

محمد لطیفی

ناشناس گفت...

اى آقا محمد، دريغ از يك جو سواد... ممنون از commntetoon

ناشناس گفت...

آآآآآآآآ....
چه جالب شده این وبلاگتون
نسبت به دفعه قبل کلی تغییرات اساسی کرده...بسیار زیبا و عالی...

شعراتون قشنگی خاصی دارن، مخصوصا

"ديريست كه از نم نم باران خبری نيست
بر گوش نسيم سحری سيم و زری نيست"

آفرین و دست مریزاد...

ناشناس گفت...

mamnoonam agh/khanome tarafdar, oon ahange santoorim che tore?
hamin alan daram in filmo mibinam, ghahsnage.

ناشناس گفت...

اونم انتخاب بسیار زیباییه
...